chatbotdesign.dk.jpg
 
Ny chatbot.png

Rådgivning

Har du en idé til en chatbot? Eller er I i tvivl om, hvilke typer chatbots, der passer bedst ind hos jer. Få rådgivning i den værdi chatbotten skal skabe, hvilken teknologi I skal vælge, og hvordan samarbejdet med en chatbot skal fungere.

Kontakt

Kurser om chatbots.png

Kursus: Byg en ChatBot

Kurset til dig der vil i gang med chatbots. Brug to dage til at få indblik i hvad conversational interfaces kan gøre for din forretning, få overblik over mulighederne og  kom i gang med at lægge en plan for din egen chatbot.

Kursus


Hvad er en chatbot?

En chatbot er et stykke software som vi kan tale eller skrive med. De har et konversationelt interface, det vil sige, at vi møder teknologien i en samtale. Chatbots kan benytte forskellige teknologier til at håndtere det vi spørger om. Man vil sjældent møde chatbot, der kan svare tilfredstillende på alt. De chatbots der fungerer bedst er dem, der har et klart formål, og som formår hurtigt at sætte dig ind i, hvad du kan bruge den til. Og de chatbots der sørger for, at du bliver hjulpet videre selvom den ikke selv kan svare.


Om chatbotdesign - UNDERVISNING, RÅDGIVNING & KONCEPTUDVIKLING

DitteWolff-Jacobsen.iindhold.II.jpg

Chatbots & CUI

Ditte Wolff-Jacobsen står bag chatbotdesign.
Jeg udvikler koncepter og indhold til chatbots. Jeg ved hvordan man gør en chatbots til en del af forretningen. Og jeg kender markedet.
Chatbots og conversational interfaces er en ny disciplin, og derfor er der ingen eksperter, der kan det hele. Mit fokus er derfor at lære organisationer, hvordan de skal indtænke teknologien i deres forretning. Og når jeg udvikler løsninger gør jeg det enten i samarbejde med andre: designere, tekstforfattere og udviklere, eller ved at henvise til de leverandører, der passer bedst til din forretning.

“Vi benyttede os af Dittes bredt funderede viden om chatbots i forbindelse med Bolius’ Energirenoverings-kampagne. Chatbotten skal give boligejere konkrete og vedkommende råd om problemer med bl.a. træk og kulde. Da det er et komplekst emne for en chatbot – og fordi vi ikke har prøvet at bygge chatbots før, var det uvurderligt at Ditte hjalp os med at komme rigtigt fra start. Vi sparrede med hende om proces og produkt, hun faciliterede to workshops, hvor vi fik konceptet på plads, fordi hun formåede at skræddersy sin hjælp til vores virksomhed, vores måde at arbejde på og med et meget skarpt øje for de brugere, vi skulle bygge vores nye service til. Det var desuden vitalt at få Dittes rådgivning vedrørende valg af teknisk leverandør samt løbende sparring om indhold og opfølgning på vores mål.”

Lisca Maria Findahl Nielsen - Bolius


Hvordan laver man en chatbot?

  • Hvilke områder/ emner skal den tale om / svare på?
    (dette er dit indhold)

  • Hvad skal den hjælpe brugeren videre med?
    (dette er dine funktioner)

  • Hvilke typer brugere skal den tale med og hvor vil de gerne møde en chatbot?
    (dette er din platform)

  • Hvilke informationer skal brugeren afgive og hvilke skal de have med hjem?
    (dette er dit datagrundlag)

  • Hvordan taler dine kunder og hvordan taler din organisation? (dette er chatbottens personlighed)

  • Hvordan skal brugeren kunne spørge og tale med chatbotten?
    (tale - tekst - fritekst - knapper)

  • Hvornår er din bot en succes?
    (dette er dine krav til tracking af mål)

  • Hvem skal arbejde sammen med botten og hvordan?
    (dette er dit krav til backend og organisering)

  • Når du kender svarene på ovenstående er det tid til at kigge nærmere på hvilken teknologi du skal bruge til din næste chatbot.

DWJ.lille.SH.png

KOntakt

Chatbotdesign er mig - Ditte Wolff-Jacobsen. Chatbot-udvikling er en ny disciplin, hvis man vil udvikle og samtidig lære, må man alliere sig med mange gode kompetencer. Når jeg taler om, underviser i og udvikler chatbots arbejder jeg sammen med de udviklere, skribenter og UX-ere, der er brug for på opgaven.